2012/03/01

Nu måste jag skärpa mig

Min underbara bästavän Sofie skriver alltid så himla fina saker om mig på sin blogg.
OCH VAD FÃ…R HON TILLBAKA??
ingenting. för jag är en sÃ¥n dÃ¥lig kompis (som suger pÃ¥ att berätta vilken underbaring hon är) SÃ¥ nu ska mitt inlägg, SOM JAG GÖR ISTÄLLET FÖR ATT PLUGGA?? 

handla om världens bästa vän, som alltid ställer upp, som alltid finns, som alltid fÃ¥r mig pÃ¥ bättre humör som alltid säger de rätta orden som jag alltid har roligt med. och en massa massa mer. 

Alltid har vi känt varandra. I förskolan sÃ¥ bjöd vi in dig i vÃ¥ran lek, och inte visste jag dÃ¥ att jag lekte med den tjejen som skulle förgylla mina dagar, tjejen som jag alltid undrar "Hmm.. va gör sofie nu? Känns dumt Ã¥ skicka sms igen, pratade ju nyss med henne." Inte visste jag att jag skulle dela massor av fina minnen med dig, dÃ¥. 

Men nu vet jag, och det är så underbart å ha en vän, som alltid vet vad hon ska säga.
En sådan smart vän
jag har. Hon känns så vis, men ändå så ung.
Vi delar skratt med varandra även fast vi bor 20 mil ifrån varandra.
Vi har värsta telepatin, känns som att när jag mår dåligt, då känner hon det.
Och när hon mår dåligt då är det något i mig som också mår dåligt.

Sen så suger jag på att berätta hur bra du är. Men du ska veta, att varje dag du ringer och varje dag vi smsar så är allt så bra. Och det är ju så det ska vara med en vän, eller hur? Man ska kunna vara sig själv, skratta och dela hemligheter som när man var yttepytte lite.

Alltid har vi känt varandra, vi har alltid umgåtts med varandra och alltid som varit i samma "kompisgäng". Men de är de sista åren, som de blivit komplett. Som shaggy och scoobydoo. Så nära, så lika att det går att dela allt med varandra.
Att ha en vän som man kan prata med allt om, är de viktigaste som finns. Och det har jag.
Att ha en vän som alltid ställer upp, är också det viktigaste som finns. Och de har jag.
Att ha en vän som man kan skratta åt allt med, är också det viktigaste som finns. Och det har jag.
Att ha en vän som kan en utan och innantill, är också det viktigaste som finns. Och det har jag.
Du fyller upp alla mål en kompis ska ha. Och ännu mera.
Att ha en vän som Sofie. Är alla värda. För det finns ingen som du.
Man ska väl egentlige inte säga föralltid. Men just nu vill jag göra ett undantag.
För jag känner som i magkänslan att vi aldrig kommer släppa kontakten. Även om hon flyttar långt ner i Malmö och jag upp till typ Jukkasjärvi så kommer vi alltid ha varandras mobilnummer. Och vi kommer alltid dela hemligheter och vi kommer alltid ringa och klaga till varandra.
När min unges blöjor är slut och jag inte orkar gå till affären, så kommer jag ringa till Sofie och klaga. För det kommer alltid vara hon som förstår.

Min älskade vän Sofie Henriksson.
Jag älskar dig så himla mycket.
Puss

världssöt är hon också

1 kommentar: