2012/03/13

rolig fotouppgift

Har fått en superrolig uppgift på mediaproduktionen.
Vi fick dra två lappar ur en korg med olika "poetiska ord" som vi sedan ska fotografera en bild till och ha texten på bilden. Typ som en egen weheartit bild

Fick dessa menigar:

-the dreams of thy youth 
(drömmar din ungdom, på google översätt)
-too fond of it 
(även förtjust i det, på google översätt)
-lives we might like
(lever vi kanske gillar, på google översätt) men den här tar jag mera som "liv vi kanske gillar/avundas. men de kanske är helt fel? haha

Så nu ska jag bara komma på vad som menas med meningarna. Google översätt gör det inte lätt för mig. haha.. Men lånade iaf hem en kamera och tänkte fota här hemma. Känns lättare än på skolan eller ute i blåsvädret. Önskar jag kunde komma på nå riktigt smart, måste ta fram den smarta sidan av mig nu, hähä. Nej men det ska nog gå bra! Känns så himla skönt att det är städat och fint i lägenheten (jag städade i två timmar igår innan älskling sluta skolan) för nu kan jag koncentrera mig på bara uppgiften och inte på att det är stökigt ;)

Så nu ska jag plocka fram min extra hjärna som jag har i garderoben och slå den och min egna ihop så kanske de bli nå bra tillslut.
pusspuss
  

2 kommentarer:

  1. Hej

    Jag jobbar som fotolärare på ett gymnasium i Örebro. Det är min första gång jag har fotokursen och jag letar ständigt nya uppgifter till mina elever. Jag tyckte den här uppgiften verkade roligt och utmanande och skulle gärna vilja prova den själv. Men jag skulle vilja komma i kontakt med din fotolärare och fråga om jag kan få se resten av orden ni fick välja mellan. Det vore snällt om du kunde skriva ned hans/hennes mail så kan jag skriva ett mail.

    Tack!
    /Cecilia Elfving

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! :)

      niklas.freidwall@ntig.se

      är mailen!
      Hoppas han svarar!

      Radera