2013/03/31

Jag borde kanske blogga...

Hej! Nu var det sisådär tio år sedan haha!

Har haft en underbaaar påskhelg i Oslo, bara massa sol, turistande, shopping och goda middagar med bästa Linnéa och Oscar ♥ Linnéa bodde huur fint som helst iallafall, jättemysigt place :)

Vi kom iväg till Oslo på torsdag morgon efter lite strul, åkte till mamma och sov där på onsdagen, så det var bara 40 mils åkande därifrån. Det var faktiskt väldigt lätt att hitta hem till henne, hon bor ca tio min från centrala Oslo, därför trodde vi att de skulle krångla när vi inte kunde ha gpsen igång på telefonen (blir så sjukt dyrt) men vi körde inte fel en enda gång! Grymma vi är. ;) Haha..

Kom fram runt tre, slappade en stund innan vi åkte in till stan för middag på TGI Fridays, som förövrigt hade väldigt god mat. Aldrig ätit på något sånt förut. Sen gick vi runt i stan på en lång kvällspromenad innan vi tog bussen hem igen. Så torsdagen var väldigt chill och mysig som första dag i Oslo. På fredagen vaknade vi vid tio, åt jättegod frukost som Linnéa servade oss med, fixade oss och åkte till stan. Var upp på holmenkollen, världens finaste utsikt, var så sjukt högt upp :p Vi satt även i en simulator där man fick känna känslan av att åka ner med skidor för backen där, man mådde sjukt illa haha... Fast lite coolt va de ju ändå. Där var vi typ till eftermiddagen, sen åkte vi ner på stan igen, kollade på slottet och sådana saker. Linnéa visade oss även dom ställena som Breivik hade hållt på och varit idiotisk på, hemskt och se... vid fem tog vi bussen hem igen, fixade oss på nytt och åkte ner för finmiddag på en jättebra restaurang som Linnéa bjöd oss på, mums. Kom hem runt nio den kvällen och bara hade de allmänt bra resten av kvällen.

På morgonen efter klev vi upp i tid, för då skulle vi ner på stan och kolla in lite shopping. Fick med mig fyra nya ting med mig hem, nöööjd. Efter vi gjort stan gick vi upp på Operataket/Operahuset å kollade utsikten där, helt sjukt vad varmt de var däruppe också.. Sen åkte vi hem, gjorde middag hemma och kollade på tv osv. Och idag klev vi upp vid sex och åkte till mamma, för idag har jag jobbat nästintill hela dagen. Fast först var vi och bowla :) Så ja ni förstår nog att min helg har varit så bra som de bara går att få!

Men nu ska ja va social med min boy

Ni får en gullig bild sålänge