2012/02/09

Godmorning baltimore

Hej!
Är nu finally hemma i lägenheten. men den är tom. så himla tom. Ingen älskling att prata med på hela dagen :( Ingen och kramas med inatt eller nånting!! Jävla skit. Skulle aldrig kunna bo själv, vilket jag redan hunnit konstaterat.
Önskar det var varmare ute för då hade jag kunnat tagit en promenad i fin vädret. Men det lockar inte på grund av dom kalla vindarna... Ska nog ladda ner någon film, TJEJFILM för dom får jag oftast inte se när Oscar är med. ;)

Iallafall så dedär filmgrejset idag var så att de kom in en man idag på engelskan som presenterade sig som regissör men nu hjälpte till med provspelningarna, eller hur han kallade det. Han berättade att dom skulle spela in en långfilm som handlade om ungdomar, om hur de växte upp. (han berätta inte ingående alls så ha ingen aning egentligen.) De ska vara i Sundsvall och Kiruna. De sökte två roller, en kille och en tjej. Han sa inte vad dom skulle göra eller någonting. Men de sökte även en massa statister. Det var därför jag och några i klassen gick dit (iallafall jag) för att man vet ju att man inte får rollen. Men känns riktigt coolt och kunna vara en statist. Speciellt jag som ska söka film inriktningen i tvåan kan ju vara bra å veta hur det fungerar på en riktig spelning. Dem behövde ca 100 statister så om man ha tur så få man vara en av dom!

Först så kom man in i ett rum då där man skrev på en lapp vad man hette, nummer, adress och mail. Sen tog vi kort i profil, vanligt och helkroppsbild. Med lappen på bilden. Sen så blev jag intervjuad samtidigt som de filmade det. Det var ganska vanliga frågor. Men så frågade om ens erfarenheter ang film och teater också. Efter som jag varit med i musikalen några gånger och hade huvudrollen i rock'n'rollers club (i 4an men ändå haha) så var det lite plus poäng sa han. Så de visa sig. Känns typ HUR KUL SOM HELST. haha, var helt extas förut idag. Tror han sa att de var i mars och i sommar som de skulle spela in. Menmen, nog pratat om det..

Nu ska jag leta efter en film och kolla på, göra en macka och gå och köpa något gott att äta till innan.
Sen blir det städ och plugg, men har en känsla av att kvällen kommer bli lång så det finns nog tid till allt idag, tyvärr.

Jaja, vi hörs. PUSS

1 kommentar:

  1. Hej! Jag heter Joanna och är 24 år och när jag blev 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund.
    Så kolla gärna in min blogg:)
    Ps. Du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)
    Ps. Finns även flera tävlingar med fina priser så passa på att anmäl dej:)

    SvaraRadera