2012/01/26

Everybody, time to party

Illustrator krånglade en del för mig från början, men när jag väl kom på felet så blev det lite pinsamt, haha. Men det är inte alltid så lätt å veta.

Började iallafall min propaganda angående tredje världen nyss, ska göra på affischer i A3 format, en negativ och en positiv.
Jag pratade med min läraren idag och kom på idén om att jag kan göra en sopbil.
Jag hade ingen aning om detta förut, men tydligen så handlar de där med tredje världen om att vi skickar saker till drabbade länder, t.ex nu då de varit kaos på Afrikas horn så hjälper vi även till med att skicka mat och sådant (Såklart!). Men de finns de som tycker allt detta är dåligt, därför ska jag göra en negativ propaganda där jag gör en sopbil, som en text över lyder "To Africa" Där det är fullt med sopor.
Min tanke kring detta kanske inte är så självklar för alla (egentligen är den inte det för mig heller, känns inte som jag har sån jävla koll kring detta ämnet,haha) , men jag menar alltså att de finns dem som tycker att vi kan skicka våra sopor dit istället för att skicka mat och hjälpa dom.

Det kommer iallafall vara min negativa affisch. Vad den positiva blir, få jag se imorn, eftersom att uppgifterna ska vara klar imorn kväll.

Aja, kanske ointressant ämne. Men de kan ju vara lite roligare om jag skriver om vad vi gör i skolan ibland. Jag går ju trots allt media. Även fast jag klagar väldigt ofta om hur drygt jag tycker det är med alla lektioner osv. Så går det väldigt bra för mig i mediaämnena. Har ämnet C i alla de 3 ämnena. Så jag är nöjd. Plus att i ett av de tre, mesamko, sa min lärare att jag kunde lätt jobba upp mig till ett B. Så vi få se hur min ork blir nu under våren.

Bara de kunde bli vår, finare väder och mindre kläder. Så känns det som ett den största delen av min motivation, som försvunnit. Kommer komma tillbaka :)

såhär ser arbetet ut än så länge. Inte kommit så långt, men börjar få inte i huvudet av allt de tråkiga..
PÖSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar