2012/10/20

Den förbannade väggklockan, haha.

Den är 70 cm, bred, hög osv. Eller ja diameter kan man ju också säga. Och den tog två och en halv jävla timme att sätta upp, men fint vart det ju iallafall! Håller ni inte med? Man liksom klistrade fast siffrorna och strecken själv på tapeten och själva "navet" satt upp med en skruv. Ja, jag fattar det låter jätte lätt. Men
1. Det var en betong vägg
2. I källaren fanns borrmaskin
3. I källaren fanns INTE borrar
4. I garderoben fanns det en borr, som lyckligtvis passade
5. Vi glömde extra kabel nere i källaren, gick alltså ner igen.
6. Gick ner ännu en gång för vi va tvungen att ha en stege.
7. Väggen var sktihård, så de tog typ evigheter att göra ett ynka hål.
8. När hålet väl va gjort så passade inte den grejen vi skulle ha.
9. Letade en annan som skulle passa.
10. Hittade en som passade
11. Skulle mäta och göra prickar vart alla skulle sitta
12. Det tog skit lång tid då min pojkvän, lyckligtvis är typ av en perfektionist så de skulle vara perfekt.
13. Han blev sur för jag satte tydligen 6 och 9 lite snett, ja jag ser det idag okej
14. Städa ihop allt skit.

Detta tog alltså TVÅ OCH EN HALV TIMME. Jag stod mest och kollade på, då Oscar inte riktigt litade på mig. Haha, när vi skulle börja så mätte jag ut mitten på väggen, bombis på att det var i mitten. Men så kommer Oscar och ska mäta "ifall att" och ja, jag hade mätt fel. Så de kanske finns anledning till att han inte litar på mig i det sammanhanget, haha.
Men ja,, shit va mycket man kan skriva om en klocka! Men ja, iallafall så kom klockan upp och jag är nöjd som fan! För bara 99 spänn (Biltema) Så var det nog värt att hålla på i en evighet att få upp den. Haha!

Ja, de va historian om klockan. Som vi troligen aldrig kommer att kolla på för att få reda på vad klockan faktiskt är, det är ju de vi har mobilerna till, hallåå? Men den är snygg, och sitter perfekt där på väggen och gör att det inte ser lika tomt ut.

JAPP!
Nä nu kommer de snart biokollare :)

Puss hörs sen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar