2012/05/14

this is to good to be true

Hej!

Nu har även denna dag flygit förbi med bara farten. Förstår inte, tänk att det är ca 3v kvar i ettan, ettan på gymnasiet. Jag har klarat ettan, som jag för ett år sedan var så otroligt nervös över. Jag klarade de ju hur enkelt som helst. I hösten ska jag redan börja tvåan, åren bara flyger förbi. Det finns fan ingen skönare känsla och vet att, det är ett år mindre med skola. Även om jag är så sjukt nöjd med mitt gymnasieval och mina vänner så finns det för mig inget bättre än att få göra precis vad man vill.

Men jag vet inte vad jag vill, faktiskt. Jag vill mest tjäna pengar så jag kan få leva det liv jag vill, få uppleva det jag vill och förhoppningsvis ska jag få uppleva det med min underbara Oscar, min prins, mitt solsken i mörkret och prins. Jag har fortfarande två år kvar, men två år är faktiskt inte länge alls. Ni ska bara veta hur snabbt ett år har gått! Nästa år ska jag fördjupa mig mera på film, jag tror det var ett bra val. Jag hoppas det, jag är inget fan av att vara med på film. Men att filma och att redigera (det lilla jag har hunnit testat) är faktiskt riktigt kul, och sen har jag ju valt en foto kurs också. Plus att jag ska läsa textkommunikation så jag har möjlighet att förbättra mitt skrivande. Är för jävla nöjd idag.

Jag har varit duktig idag tycker jag. Jag har inte pluggat, men jag behöver inte plugga så himla mycket. Har läst klart Svenska 1 kursen idag faktiskt. Redan ett ämne som jag inte behöver tänka på mera. Så nu sista veckorna är det bara eget arbete på svenskan, då har jag chans att knappa in på matten. För jag tänker inte gå sommarskola och jag tänker inte läsa matte nästa år. Får köra nånslags slutspurt nu. Men de är fan värt 3 veckors slit, speciellt när jag som pris tar en utlandsresa med Oscar, ett pris för all skitmatte och annat jag faktiskt gjort. Visst, det är många i klassen som har gjort klart allt, men JAG känner mig jätte duktig, nu när jag tänker över hur mycket stora uppgifter jag faktiskt gjort, och lämnat in i tid. Det har varit word-dokument med tio sidor, det har varit skräckfilmer och andra olika filmer, det har varit matteprov och en massa massa jävla skolarbeten, men jag har gjort allting.

Sen att jag har en hel drös underbara vänner som bryr sig om mig och som jag kan prata med allt om gör bara saken tusen gånger bättre, för vart kommer man i livet utan vänner och dagar fulla va skratt?
Alla vänner förgyller mina dagar, och kan göra en skoldag så himla mycket bättre!

Sen så om 25 dagar så har jag och Oscar varit tillsammans i två år. Två år är så länge och jag lovar det ska bli flera år. För det finns ingen så bra som Oscar, han är sån jävla saver, han finns, han förstår och försöker förstå, han kramas och pussar mig i pannan om det någon gång faller en tår över allt stress, han säger att han älskar mig och han överraskar mig ibland med att ha städat här hemma. Små saker i vardagen som kan låta fjantigt, men det finns ingen som kan beröra mig på samma sätt som han kan, Han med stort H. Kan det vara så att man hittat rätt redan i sådan ung ålder?

Vad jag ville med detta inlägg är att ja, mitt liv är så bra som det kan vara nu. Vet inte vad jag ska klaga på. Visst imorn kommer jag säkerligan hata mitt liv för att jag inte hann duscha på morgonen och kanske försov mig, men då kan jag bara gå tillbaka och läsa detta inlägg, för jag måste få påminna mig om hur himla bra jag har det, är för dålig på det. Men nu vet jag efter detta.
Jag har ingenting att klaga på och jag ska vara så himla tacksam att jag har så underbara människor runt om mig, pojkvän, familj och vänner. 

älskade ni






Jag behöver inte gå någon kurs i positivt tänkande jag har redan en positiv inställning till allt jävla skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar